מה זה הפרשי מדידה? : מי אביבים מה זה הפרשי מדידה? דלג לתוכן הראשי דלג לתפריט תחתון

הפרשי מדידה חריגים

מהם הפרשי מדידה?

הפרשי המדידה מייצגים את שימושי המים המשותפים בבניין והם ההפרש בין כמות המים שעברה במד המים הראשי בנכס, לבין כמות המים שנמדדה בסך כל המדים הפרטיים בנכס, באותה תקופת חיוב.

הפרשי המדידה יכולים לנבוע ממגוון סיבות ובין היתר השקיית גינה, שימוש בברז בחדר האשפה, תחזוקת הבניין, שיפוצים, הסקה מרכזית ועוד.
אם קיבלתם הודעה על עליה בצריכת המים המשותפת חשוב לבדוק מהיכן נובעת העליה בצריכה.

עקבו אחרי ההנחיות הבאות כדי לבדוק את מקור העלייה בצריכת המים

  1. ודאו שמספר מד המים נכון
    עליכם לבדוק ולוודא שמספר מד המים הראשי שמותקן בבניין שלכם, תואם למספר מד המים הראשי שמצוין בחשבונית שקיבלתם.
  2. איתור נזילה גלויה
    הגינה – האם קיימת מערכת ההשקיה / טפטפות / מערכת ממוחשבת? מומלץ לבדוק האם יש סימני נזילה הנראים לעין לאורך הטפטפות והאם קיימת תקלה במערכת ההשקיה הממוחשבת .
    משאבות – האם בבניין יש מאגרי מים / משאבות? בדקו מתי בפעם האחרונה נערכו בדיקות למאגר ולמשאבות? יתכן כי קיימת נזילה ממאגר ממים /מערכת המשאבות. כמו כן בחנו האם יש זליגה של מים ממרזבי הבניין בחודשי הקיץ.
  3. איתור נזילה סמויה
    סיבוב הפרפר – בדקו את מהירות סיבוב הפרפר שעל גבי מד המים הראשי, עדיף לבצע בדיקה זו בשעות בהן הסבירות לצריכת מים בבניין נמוכה. אם המד הראשי מסתובב למרות שלא נרשמת תנועה במקביל במדים המשניים הדבר מעיד על צריכת מים מהצנרת המשותפת או על נזילה.
    סגירת שיברים – יש לוודא שלא נעשה שימוש בצריכה משותפת בעת הבדיקה, יש לסגור את השיברים שנמצאים בצמוד למדים המשניים ולוודא שהפרפר על גבי מד המים הראשי אינו מסתובב.
    במקרה שהפרפר מסתובב, יתכן שקיימת נזילה

במקרה שלא הצלחתם לאתר לבד את הסיבה לעלייה בצריכת המים או שאיתרם נזילה ולא הצלחתם לתקן אותה בעצמכם – הזמינו איש מקצוע מיומן, שיעזור לכם למצוא את מקור הנזילה ולעצור את הטפטוף. חשוב לדאוג שהנזילה תאותר ותתוקן בהקדם, כדי למנוע בזבוז מים וחיובים מיותרים.
לאחר התיקון – פנו אלינו בטופס המקוון כדי לדווח על הנזילה שתוקנה ועל מועד התיקון המדויק.

לנוחיותכם סרטון ובו פירוט הבדיקות שיש לעשות במקרה של עלייה בהפרשי המדידה

The Butterfly Button