שאלות נפוצות על מדי קר"מ : מי אביבים שאלות נפוצות על מדי קר"מ דלג לתוכן הראשי דלג לתפריט תחתון

מדי מים לקריאה מרחוק (קר”מ) – שאלות נפוצות

כיצד עובדת מערכת הקר”מ?

מערכת הקר”מ מורכבת ממוני מים חכמים ורכזות שקולטות את האותות ומעבירות אותם למערכת המחשוב המרכזית. המערכת עושה שימוש בטכנולוגית הפס הצר (LPWA), המאפשרת העברת מידע מועט בעצמה מאד נמוכה, וזאת בשונה מהטכנולוגיה הסלולרית שעושה שימוש בפס רחב לצורך העברת שיחות קול ותמונות ווידאו. מונה המים שנמצא מחוץ לבית שלנו, משדר למשך כ 3 אלפיות השנייה, וניזון מסוללת אצבע אחת לא נטענת למשך 12 שנים! עובדה זו ממחישה היטב את עצמת השידור הנמוכה, וניתן להשוות אותה לשלט הרכב שלנו.

הרכזות משמשות לקליטת האותות, והאנטנה שלהן אינה משדרת אלא משמשת לקליטה בלבד (בניגוד לאנטנות הסלולר והווייפיי לדוגמה). בתוך הרכזת יש מודם סלולרי סטנדרטי, שמעביר את המידע המועט שנאסף, מספר פעמים ביום למערכת המחשוב. הרכזות מותקנות על מתקנים ציבוריים ועמודי תאורה. הרכזות שעל עמודי התאורה ניזונות מפאנל סולארי קטן, שמאפשר את הפעלתן, מה שמעיד על העצמה הנמוכה הנדרשת להם. להלן קישור למסמך הבהרה מהמשרד להגנת הסביבה.

האם עליי לשאת בתשלום החלפת מד המים שלי למד מים לקריאה מרחוק?

החלפת מד המים המכני למד מים חכם בסיסי אינה כרוכה בתשלום מצד הלקוח.

האם עלי להיות נוכח בהחלפת מד המים?

ההחלפה נעשית על ידי טכנאים מטעם מי אביבים ובדרך כלל החלפת מד המים אינה מצריכה נוכחות פיזית של הלקוח.

מתי יוחלף אצלי מד המים?

החלפת מדי המים והטמעת המערכות הממוחשבות המתקדמות, הנה אתגר משמעותי ועל כן נעשית בשלבים. טרם ביצוע ההחלפה נעדכן אתכם בנושא בחשבונית התקופתית ובמכתבי עדכון שיישלחו אליכם בדואר/מייל.

כיצד ומתי אקבל עדכון לגבי חשש לנזילה?

כל אחד  על זיהוי נזילות מים בשטחו הפרטי, ועל כן חשוב להקפיד לבדוק את חשבון המים, כדי לאתר חריגות בצריכה. מערכת הקריאה מרחוק מאפשרת שכבת התראה נוספת, שמתרחשת כאשר המערכת הממוחשבת מזהה חריגות משמעותיות בצריכת מים לאורך מספר ימים. עם זיהוי צריכה חריגה שכזו, המערכת שולחת התראה לתושבים, על החריגה שהתגלתה.  באחריות התושבים לבדוק האם מקור החריגה ידוע להם (לדוגמה מילוי בריכה, השקיה נרחבת עקב פרויקט מיוחד וכדומה), או שלא ואז יש לבדוק חשש לנזילה. מי אביבים אחראית על תשתיות המים והביוב הציבוריות בעיר, ואינו רשאי. לבצע בדיקות נזילה יזומות בנכסים פרטיים ואו לתקן נזילות שכאלו. אם התגלתה נזילה על ידי התושב, יש לתקן אותה במהירות המרבית האפשרית, ועדכן אותנו כך, אנו נבדוק האם אתם זכאים זיכוי כספי בהתאם לקבוע בהוראות הדין.

האם המערכת עומדת בכל התקנים הנדרשים?

המערכת הקריאה מרחוק על כל חלקיה (לרבות מדי המים החכמים והרכזות), עומדים בכל התקנים, ופועלים בכפוף לכל האישורים הנדרשים לרבות אישורי מכון התקנים ורשות המים לגבי טיב המוצר ואיכות המדידה, ואישורי המשרד להגנה”ס לגבי פטור מהיתר קרינה. להלן קישור למסמך הפטור של המשרד להגנה”ס.

אם עדיין יש לי חשש בנושאי בטיחות ואני רוצה לשאול ולברר מידע נוסף. מה ניתן לעשות?

העירייה ומי אביבים מודעים לחששות בנושאי בטיחות וסביבה ומתייחסים לכך ברצינות ומקצועיות רבה. ניתן לפנות אלינו בכל שאלה בנושא ואנו נדאג שנציג מומחה בתחום יספק לכם מענה
הסבר ומענה מלאים. בנוסף ניתן לעיין באתר האינטרנט של  חברת ארד הכולל מידע מקצועי רב
לגבי המערכת בשקיפות מלאה – www.aradinfocenter.com .

 

 

The Butterfly Button