תחזוקה ופעולות מנע : מי אביבים תחזוקה ופעולות מנע דלג לתוכן הראשי דלג לתפריט תחתון

תחזוקה ופעולות מנע

מי אביבים פועלת במהלך כל השנה לתחזוקה השוטפת של מערכות המים והביוב, בעזרת צוותים מקצועיים הנמצאים בשטח, באמצעות מערכות מתקדמות של שליטה ובקרה, ובביצוע פעולות מנע.

פעילות התחזקה כוללת טיפולים שנתיים/ תקופתיים/ שבועיים למערכות השונות, מענה וטיפול בתקלות כגון: נזילות, פיצוצים, פגיעה בברזי כיבוי, שבר בקווי ביוב ותקלות רבות נוספות. כל הטיפול בתקלות אלו, המתרחשות באופן תדיר (כ- 500 בחודש) מתבצעות תוך כדי שמירה על אספקת המים ועל מערכת ביוב תקינה, ולמעשה אינן מורגשות כלל אצל ציבור הצרכנים.

חורף, קיץ ומה שביניהם – תחזוקה מונעת

ניקוי קולטנים לקראת החורף

רוב קולטני הגשם אינם מכוסים, ולכן במהלך השנה מצטברת בהם אשפה הגורמת לסתימתם. במסגרת ההכנות לחורף מתבצע ניקוי של כ- 15,000 קולטנים ברחבי העיר, על מנת לאפשר מעבר חופשי של מי הגשמים אל קווי התיעול ולמנוע הצפות.

שטיפת קווי ביוב

למעלה מ50% מקריאות השירות בנושא ביוב, הן על סתימות בקווי הביוב, מכאן שאיסוף הלכלוך וסילוקו באופן שלא יצטבר במורד הקו ויגרום לסתימות היא משימה משמעותית וחשובה בפעולות המנע. שטיפת קו שהינה למעשה ניקוי השוחות והקווים מהלכלוך הנמצא בהן – היא הדרך הטובה ביותר להימנע מסתימות חוזרות והיא אף מאריכה את חיי הקו. השטיפות מתבצעות כחלק מתכנית כללית הנבנית בהמלצת מנהלי האזורים ומתוך דוחות המופקים על סתימות חוזרות.

לצפייה בעבודות שטיפה וצילום קווי ביוב שבוצעו בשנת 2022 לחצו כאן

כוננות סופה

על אף ההיערכות המוקדמת לחורף, מזג אוויר סוער מביא עימו שלל תקלות ונזקים כגון: הצפות כבישים ובתים, מכסי ביוב שמתרוממים ועוד. מי אביבים נערכת עם צוותים מתוגברים, עם ביוביות (משאיות שאיבה), כך שהיא ערוכה לתת מענה מהיר ומקצועי לכל אירוע חריג המתרחש.

צילום לצורך איתור תקלות

שימוש במצלמות הנו אחד האמצעים היעילים והחסכוניים לאיתור תקלות. לאחר השטיפה לעתים קרובות מתבצעת עבודת צילום ע”י רובוט המושחל לשוחה. הצילומים המועברים מספקים מידע כגון: סוג הקו, קוטרו, מצבו מבחינה מכנית וכן מספקים מידע נוסף על מצבן של השוחות. הנתונים המועברים מן המצלמות מאפשרים איתור וטיפול בתקלות עוד לפני שהן מתרחשות ובכך תורמים לבניית תכניות עבודה יעילות ופרואקטיביות ולחיסכון במשאבים.

תחזוקת ברזים ומגופים

המגוף הנו מעין ברז גדול המחובר לצנרת המים העירונית. בעת פיצוץ יש לבצע סגירת מגופים. מגוף תקול משמעותו סגירת מים במגופים אחרים ופגיעה במספר רב יותר של תושבים שלא תהיה להם אספקת מים בזמן התיקון. מי אביבים מתחזקת את המגופים באופן שוטף, במהלך כל השנה, באמצעות מיפוי, איתור וטיפול במגופים, כדי להימנע, עד כמה שניתן, ממצבים בהם המגופים תקולים. פעולות אלו, מצמצמות את באופן משמעותי את מספר התקלות, ומפחיתות הפסקות מים בזמני תיקון.

החלפת קווים וחיבורים לפני פיצוץ

כחלק מהעבודה השוטפת מי אביבים מבצעת פעולות מנע בצנרת ובאביזרי המים באמצעות מיפוי, איתור וטיפול בקווים ובחיבורים ישנים או בכאלה העומדים לקראת פיצוץ. פעולות אלו מסייעות להוריד את פחת המים (בזבוז מים), מגבירות את הלחץ ואת הספיקה בקו העירוני ומפחיתות באופן ניכר את כמות הפיצוצים בצנרת. הטיפול השוטף ופעולות המנע מפחיתות שיבושים באספקת המים ומונעות בזבוז מים.

The Butterfly Button