טכנולוגיות חדשניות : מי אביבים טכנולוגיות חדשניות דלג לתוכן הראשי דלג לתפריט תחתון

נעים להכיר – הטכנולוגיות בעיר

בשנים האחרונות אנחנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי להפוך את רשת המים בעיר לחכמה יותר, טכנולוגית, דיגיטלית וחדשנית.
כחלק מהמטרה אימצנו לאחרונה מספר טכנולוגיות חדשות שעוזרות לנו להכיר טוב יותר את הצנרת מבפנים, לנטר בזמן אמת את איכות המים, למצוא כשלים בתשתיות הקיימות ולתכנן בצורה מיטבית את החלפת התשתיות.
הטכנולוגיות בהן אנחנו משתמשים עוזרות לנו לעבוד בצורה יעילה וירוקה יותר ולצמצם למינימום האפשרי את ההפרעה למהלך החיים התקין בעיר.
זה הזמן להכיר את הטכנולגיות שנמצאות מתחת לעיר:

אחד היעדים החשובים לנו במי אביבים הוא צמצום פחת המים ומניעת בזבוז מים בתהליך אספקתם ממקורות המים לעיר, ועד להגעתם ללקוח הקצה.
כחלק מהפעולות היזומות שאנחנו עושים בשנים האחרונות כדי לצמצם את פחת המים צירפנו אלינו את הטכנולוגיה של חברת אקווריוס ספקטרום הכוללת 287 חיישניים שמותקנים על גבי רשת המים ועל ברזי כיבוי לאורך 50 קילומטרים ברחבי העיר. החיישנים
מנטרים באופן רציף את מצב הצנרת ומספקים התראות אוטומטיות על מיקומים בהם יש חשד לנזילות או לכל תקלה אחרת בצנרת.
מערכת זו  המשמשת אותנו לגילוי נזילות אקטיבי מבוססת על חיישנים אקוסטיים והידרופוניים שמעבירים נתונים ביניהם וכך מאתרים נזילות תת-קרקעיות סמויות כבר בשלב של הטיפות הראשונות והרבה לפני שהן הופכות לפיצוצי צנרת שעלולים לגרום לאובדן רב של מים.
באמצעות טכנולוגיה זו אנחנו מעריכים את מצב הצנרת בפועל, דואגים לתחזק אותה בצורה יעילה ולתכנן את החלפות קווי הצנרת בהתאם.
כל המידע הנאסף מהחיישנים מתרכז במערכת ייעודית שם הוא מנותח באמצעות אלגוריתמים ייחודיים וכך ניתן לעקוב אחר מצב הצנרת אונליין ולתכנן חפירות במקומות הדורשים תיקון לפי הצורך.

כדי לקבל אינדיקציה בזמן אמת על חריגה באיכות המים, להתעדכן במצב של מפלס חריג בביוב ובתיעול ולקבל מידע על לחצים חריגים בצנרת אנחנו משתמשים בטכנולוגיה של חברת אפקון.
באמצעות מערכת זו אנו מקבלים ההתראה על מצב המפלס אך בנוסף לכך בעזרת המידע המתקבל והנתונים שנאגרים, אנו יכולים לבצע ניתוח של מצב הצנרת ולהמיר אותו לתכנון נכון של החלפת הקווים, פעולה שתמנע אירועים חריגים בעתיד. המערכת של אפקון כוללת חיישני ביוב, ניקוז ומים המנטרים את איכות המים ואת מפלסי הביוב והתיעול.
ההתראות מהמערכת מתרכזות באפליקציה שבה מוצגת תמונה דינאמית שמתעדכנת אונליין ומראה את מצב המפלסים בשוחות הביוב, מצב המכסים, הלחצים וכמובן כל תקלה או חריגה לפי מה שהגדרנו מראש.

לפני שאנחנו משלבים בעבודה השוטפת שלנו טכנולוגיה חדשה, כמובן שאנחנו בודקים את המערכות בפריסה קטנה כמו במקרה של D&I – מערכת שתפקידה הוא לגלות חיבורים צולבים בין מערכות ביוב וניקוז. המערכת עובדת בשיטה של הזרמת עשן למערכת הביוב ולפי הנקודות מהן יוצא עשן ניתן לזהות את הכשלים השונים ולתקן.

אל D&I בקרוב יצטרף פיילוט נוסף של חברת ORBIS שמטרת העל של הטכנולוגיה שהם פיתחו היא גילוי נזילות סמויות וצמצום פחת המים. המערכת מעריכה את עובי צנרת המים ויכולה לאתר נזילות בקווים.
פיילוט זה יתבצע בשלושה שלבים בהם החיישנים יעברו ממקטע למקטע אחרי תקופת ניסיון על הקו. 

The Butterfly Button