מה אתם יודעים על המים שאתם צורכים? - מי אביבים : מי אביבים מה אתם יודעים על המים שאתם צורכים? - מי אביבים דלג לתוכן הראשי דלג לתפריט תחתון

מה אתם יודעים על המים שאתם צורכים?

מה אתם יודעים על המים שאנחנו צורכים, כמה זה קוב מים ומה קורה כשאתם זורקים מגבונים לחים לשירותים?

2/3 מכדור הארץ מכוסים במים, אך רובם המוחלט אינו לשתייה. מקורות המים הראויים לשתייה נמצאים על פני כל כדור הארץ, בכל היבשות אבל הם לא מחולקים באופן שווה.

המים מהווים חלק מרכזי בשגרת חיי היומיום של האדם. הם מהווים בין 55%-70% ממשקל גוף האדם, וכל אדם צורך כ- 92 מ”ק בשנה, אך מעבר לשתייה, המים משמשים גם לבישול, לרחצה, להפקת אנרגיה, לספורט, לכיבוי אש ולחקלאות.

הנתונים בישראל

בישראל בכל שנה אנחנו משתמשים בממוצע ב- 800 מיליון מ”ק לשימוש ביתי, ב-550 מיליון מ”ק לשימוש חקלאי, וב- 90 מיליון מ”ק לשימוש תעשייתי. 
בישראל יש שלושה ממקומות טבעיים עיקריים- הכנרת, אקוויפר החוף ואקוויפר ההר אך כיום רוב מי השתיה מגיעים מהתפלה.

מערכת הצנרת העירונית

אורך קווי המים בתל אביב יפו הוא כ- 880 ק”מ!  האם אתם יודעים כמה כסף מושקע כל שנה בהחלפה ושיקום תשתיות מים וביוב? (רמז: הרבה)

פיצוצים סתימות ונזילות

בימנו, מים זורמים בברזים הם דבר מובן מאליו, אך האמת היא שעד שהמים מגיעים הם עוברים הרבה מאוד מכשולים. האם אתם יכולים לשער לעצמכם מהי כמות הקריאות הממוצעת בנושא ביוב בשנה? וכמה מתוכה הן סתימות? מהי העלות השנתית הממוצעת לפתיחת ביוב כתוצאה ממגבונים וחיתולים? (רמז: לא תאמינו…)

 

סקרנים? כל אלה ועוד מחכים לכם בסרטון, למה אתם מחכים

The Butterfly Button