דלג לתוכן הראשי דלג לפוטר

מים בהריון – כל מה שחשוב לדעת

במהלך ההריון גופך זקוק לכמות מוגדלת של מים על מנת להזין לא רק אותך, אלא  גם את העובר, את השליה ואת מי השפיר. במהלך ההיריון נפח הדם גדל, נוצרים מי שפיר והרקמות השונות בגוף גדלות ולכן נדרשת כמות מים גדולה יותר. אם לא תשתי מספיק את עלולה להתייבש, דבר שאינו נעים  וגם עלול  לגרום להתפתחות צירים מוקדמים. 

איך מים מסייעים בהקלה על תופעות ההריון?

בחילות – בשליש הראשון להריון נשים רבות סובלות מבחילות. צריכת כמות מספקת של מים יכולה להקל על הבחילות. במקרים של הקאות, שתיית מים הכרחית להפחתת הסיכון להתייבשות.

עייפות – כדי להרגיש ערנית יותר הקפידי על שתיית מים שיחזירו לגוף את האנרגיה שלה הוא זקוק.

צרבת – שתיית מים בלגימות קטנות עם הפסקות בין לגימה ללגימה יכולה להפחית את תופעת הצרבת.

עצירות – עקב נטילת תוסף ברזל חלק מההריוניות סובלות מתופעת לוואי של קושי ביציאות. שתיה מספקת של מים תעזור להקל על התופעה הלא נעימה.

סימני מתיחה – חוץ מלשמור על שגרת טיפוח הריונית בעזרת מריחת האזור בשמנים ייעודיים, שתיה מספקת תשמור על עורך לח וגמיש ותעזור להפחתת הופעת הסימנים.

אז כמה מים צריך לשתות בהריון?

לפי המלצות אחיות ליווי הריון בקופות החולים מומלץ לשתות בין 2-2.5 ליטרים כל יום (קפה ותה לא נספרים כאן).

טיפים לשתייה מספקת במהלך ההיריון

  • הסתובבי עם בקבוק רב פעמי כדי שהמים יהיו זמינים עבורך לאורך כל היום. 
  • מעדיפה לשתות מכוס? הוסיפי לה קשית שתקל על השתייה. 
  • הוסיפי לכוס המים או לבקבוק פלח לימון / תפוז או פרוסות תפוח עץ. 
  • מצאי חוק שתיה שעובד לך – לדוגמה, לגמי מים בכל פעם שאת חוזרת מהשירותים או בכל פעם שמישהו קורא בשמך במשרד.